revolution

2014-10-22
22:04:30

Kvarlevor

Det värsta är inte att inse vad jag är
Utan det är att inse vad jag var
Att inse att det var jag som lät allting förgås
En glorifierad version av himmelriket, personifierad
En sinnesbild i efterhand modifierad, falsk
Som om jag krävde ångesten, som om jag kom att älska den

Jag avskyr allt jag åstadkommit
Jag avskyr alla mina val
För det är inte längre jag
Begreppet i sig försvann i ett hålrum mellan fegheten och kärleken
Det är som att stirra upp från under is

Morgondagen är min avsky

Gårdagen är min vrede

Nuet är min skärseld

Kommentar:
2014-12-10 @ 09:52:43
#1: Watersofain på insta

Du skriver så bra. Om det vore 5 månader sedan hade jag skrivit "jag känner igen mig" också.

Läskigt hur bekväm man kan bli med depressionen och ångesten. Ännu läskigare är det att komma upp över ytan och stanna där och inse att man vet inte vem man är utan den. Försöker lista ut det just nu.

Svar: Tack så jättemycket, du!Ja, det är svårt. Kanske är den svåraste biten att inse hur otroligt lätt och bekvämt det är att falla tillbaka i samma mönster, när man väl har tagit sig upp.
Hoppas att du lyckas hålla dig flytande och har en bra livboj att klamra dig fast vid! Tack, igen.
Sebastian

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: